Betingelser

Generelt

Alle kan handle på Chops.no. Det forutsetter. I underkapittelene til betingelsene, beskrives det hvilke vilkår som er gjeldende til enhver tid. 

For informasjon om dine lovbestemte rettigheter som forbruker henvises til

Selger er Chops AS, org. nr. 924 914 912,  og blir i det følgende benevnt «Chops.no», «selger», «vi», «oss», «vår» eller «vårt».

Kjøper/Kunde er: Den person/bedrift som er oppgitt som kjøper i bestillingsbekreftelsen, og blir i det følgende benevnt «kjøper», «bruker», «du», «deg», «din», eller «ditt».

Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.

Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

Partene

Selger

Firmanavn: Chops AS
Kontaktadresse: Austtunsletta 81, 4032 Stavanger
E-post: Kundeservice@chops.no
Telefon: 974 22 175
Organisasjonsnr.: 924914912

Kjøper er den person/bedrift som foretar bestillingen.

Priser

Alle priser på Chops.no er oppgitt inkludert merverdiavgift med mindre annet er opplyst. Kunden mottar spesifisert oppstilling over kostnader ved bestillingsbekreftelsen. Våre priser følger markedsjusteringer og vil være er i stadig forandring i nettbutikken vår. Den totale kjøpesummen inkluderer alle kostnader forbundet med kjøpet, inkludert pakking, frakt, utlevering, poser m.m

Bestilling

Din bestilling er bindende når betaling i nettbutikken er gjennomført. Din bestilling vil bekreftes gjennom en automatisk generert bestillingsbekreftelse som sendes til den e-post adressen du registrerte ved bestilling. En ordrebekreftelse kvittering vil genereres og sendes pr e-post når bestillingen er ferdig behandlet.

Dersom ett eller flere produkter i bestillingen er utsolgt forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne. Ved utsolgte situasjoner vil vi ta kontakt med deg og informere om dette. Vi forbeholder oss retten til å endre på din ordre, herunder å selge et begrenset antall av en vare til samme person innenfor et tidsrom. I slike tilfeller vil kjøpesummen bli refundert.

Hvis du ønsker å endre på en bestilling etter at ordrebekreftelse er mottatt på e-post kan du endre din bestilling ved å sende en e-post til ordre@chops.no. Endring i bestilling må gjøres innen 24 timer etter at bestillimngen er lagt inn. Når endringen er godkjent vil du motta en ny ordrebekreftelse fra oss. Dersom du ønsker å endre bestilling etter 24 timer skal vi gjøre vårt ytterste for å imøtekomme dine ønsker, men vi kan ikke garantere dette.

Ved avbestilling av ordre må du sende en e-post til ordre@chops.no innen 24 timer før leveringsdagen. Du må også  informere bestillingsstedet  

Ordrebekreftelse

Du mottar en ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført. Det anbefales at du kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør du ta kontakt med oss så snart som mulig ved å sende en e-post til kundeservice@chops.no.

Betaling

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen.

Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiveren (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling. Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet og beløpet blir overført til betalingsmottakerens konto.

Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.

Klarna Checkout som er en av våre betalingsleverandør vil reservere handlesummen på ditt kort som blir belastet etter av varene er levert, ved bruk av Klarna faktura vil det bli sendt en faktura med en betalingsfrist etter at ordren er behandlet. Ved bruk av vipps blir beløpet trukket fra kortet umiddelbart

Produktene vi selger i vår nettbutikk er kilovarer og dermed blir kiloen aldri helt nøyaktig. Dersom du har fått ekstra kilo i din levering vil vi sende deg en regning på restbeløp. Dersom det er noe i ditt favør vil du senest og innen 24 timer etter leveringen få refundert beløp til din konto. 

Levering

Du kan hente og bestille dine produkter gjennom våre utleveringslokaler. Dersom du ønsker en annen leveringsmetode send oss før du legger inn din ordre.  

Vi har faste leveringsdager og Produktene våre kan bestilles og hentes hos våre utleveringssteder. Nærmere beskjed om når produktene skal hentes får du på sms/mail. Til bedrifter leverer vi etter avtale 

Vi må ha mottatt din bestilling før fristen for at du skal kunne få varene dine levert. Hvis du ønsker å kansellere ordren din må du sende en epost. Vi må ha din kansellering skriftlig innen 24 timer etter at du har bestilt. For Fersk produkter er det ikke mulig å avbestille. 

Vi leverer foreløpig kun til kunder i vår nærområde, Nord-jæren og Jæren. Det gjelder følgende Kommuner:

Stavanger, Sandnes, Sola, Randaberg, Gjesdal, Klepp, Bryne 

Leveringskostnadene varierer og er avhengig av hvor du bor. Når du legger inn ditt postnummer vil du få leveringsprisen automatisk

Ansvaret for varene overføres til deg som kunde når du har mottatt varene dine fra oss. Vi erstatter ikke mat som ikke har blitt lagt til kjøling/frys etter at ansvaret er overført. I tilfelle uforutsette hendelser, trafikkulykker eller ekstreme værforhold, kan varene bli levert utenfor angitt tidsfrist. Ved uforutsette hendelser, som medfører at den bestilte varen ikke kan leveres under leveransedagen, vil vi ta kontakt med deg for å avtale ny dato.

Chops AS forbeholder seg retten til i unntakstilfeller å avbestille, utsette eller innstille leveranser om så behøves nødvendig, på grunn av for eksempel et bristende kundeforhold i et spesifikt leveranseområde, force majure-liknende hendelser (krig, politiske uroligheter, streik, lockout, blokkering eller annet avtalehinder som er utenfor vår kontroll). I slike unntakstilfeller blir kunden informert så fort som mulig.

Levering utenfor vår kjerneområde

Ved flere anledninger har vi levert til kunder utenfor vårt område og ønsker at du tar kontakt med oss dersom du og andre i ditt område ønsker levering av våre produkter. Ta kontakt med oss ved å sende oss en epost på kundeservice@chops.no vi streker oss langt for å hjelpe våre kunder og finner nok en måte å hjelpe dere

Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

Angrerett

Ihht. til §22 i Angrerettloven gjelder ikke angreretten ved avtaler om:

  • levering av varer som forringes eller raskt går ut på dato
  • levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen er blitt brutt etter levering

Angreretten gjelder ikke brukere som handler på vegne av bedrift eller organisasjon.

Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake, eller til du har lagt fram dokumentasjon på at varene er sendt tilbake. Du må returnere varene eller levere dem til Chops AS angitt adresse, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 7 dager etter den dag du underrettet oss om at du vil angre kjøpet. Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene. Hvis retur forringer produktet vil du bli holdt ansvarlig.

Undersøkelse av varen

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt om "Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”.

Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse

Dersom det er noe feil med varene eller forpakningen når du mottar din bestilling må du si ifra til oss så fort du har anledning ved å sende en epost til kundeservice@chops.no, legg ved ditt ordrenummer, navn og din kontaktinfo. Vi vil så utrede reklamasjonen og erstatter godkjente reklamasjoner med bestillingens verdi gjennom kreditering eller tilsvarende ny vare etter at reklamasjonen er blitt godkjent.

Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt "Kjøperens rettigheter ved forsinkelse" og "Kjøperens rettigheter ved mangel".

Personopplysninger

Vi samler inn og lagrer dine personopplysninger for å fullføre leveranser og kommunisere med deg rundt Matpunkt.no og dets produkter, via e-post, telefon, sms og post. Som registrert eller ikke registrert kunde godkjenner du at vi kan kommunisere med deg. Vi deler informasjonen du gir oss kun til de parter som trengs for at din bestillingen og levering skal gjennomføres.

Du er selv ansvarlig for å holde dine kontaktopplysninger oppdaterte på vår nettside, for at vi skal kunne fullføre våre leveranser. Vi er ikke ansvarlig for feilinformasjon oppgitt ved registrering.

Cookies

Vår nettbutikk inneholder såkalte cookies. Du kan se deg rundt i Internettbutikken uten cookies, men du kan ikke handle. Vi bruker cookies for å håndtere innholdet i din handlekurv. Det er en tekstfil som lagres på din datamaskin. Vi lagrer også informasjon om du har valgt å se kategorisidene med eller uten bilder.Dersom din webleser eller brannmur er innstilt til å hindre lagring av cookies kan nettsiden slutte å fungere eller du kan få problemer med å gjennomføre et salg.

Forbehold


Vi forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, når som helst og uten forvarsel. Brukeren er selv ansvarlig for å følge de til enhver tid gjeldende brukervilkår. Nettbutikken og alt innhold som er inkludert i tjenesten gjøres tilgjengelig «som den er» og uten form for garantier eller tilsikrede egenskaper. Vi forbeholder oss retten til, når som helst, etter eget forgodtbefinnende, å stanse og/ eller endre tjenesten eller funksjonalitet, helt eller delvis.

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk eller annen markedsføring.

Informasjon oppgitt om produktene i henhold til slik som næringsinnhold, ingredienser, allergener m.m. er levert av den enkelte produsent/leverandør. Vi er ikke ansvarlig for eventuelle feil eller mangler i den oppgitte informasjonen. Merk at all allergeninformasjon må brukes med varsomhet og kun forstås som veiledende. Den som tilbereder eller serverer mat til en allergiker må alltid lese varens/pakningens ingrediensliste nøye.

Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.