Spørsmål & Svar – FAQ.

Hvor kommer kjøttet?
Storfe og Lam kommer fra lokale produsenter og vi på Chops AS står for både slaktingen, leveringen og markedsføringen av både storfe og lam. 

Hvordan er kvaliteten på kjøttet, hvem plukker det for meg?
Vi etterstreber for å gi våre kunder den beste kvaliteten og den beste prisen. Vi har fokus på at kjøttet vi leverer er balansert og smakfull. Vi har våre kunders ønsker i bakhodet når vi plukker varene og kan garantere at du får levert hjem det vi hadde plukket for oss selv.


Hvordan legger jeg inn en bestilling?
Vi anbefaler at du lager deg en kundekonto hos oss. Da får du full oversikt over alle dine ordre og kan enkelt lage deg ønskelister. Velg varene du ønsker å handle og legg inn bestillingen. Vi tar av oss resten og varene dine er hos deg som avtalt.


Kan jeg ringe inn og bestille?
Nei, men du kan sende oss en epost så kan vi se på hvordan vi kan hjelpe deg


Når får jeg varene mine?

Vi har faste leveringsdager, Ønsker en rask levering ta kontakt med oss. 

Hvor mye koster det å få varene levert hjem på døra?
Leveringskostnadene er fra 99 kr avhengig av hvor du bor. Når du legger inn ditt postnummer i kassen vil du få leveringsprisen automatisk beregnet.


Kan jeg hente varene mine selv?
Ja, det er mulig å hente varene selv. Du velger en våre utleveringssteder når du legger inn din bestilling.


Kan jeg endre min bestilling etter at ordren er sendt?
Endring i bestilling må gjøres senest 2 virkedager før leveringsdagen. Når endringen er godkjent vil du motta en ny ordrebekreftelse fra oss. 


Hvordan kan Jeg legge til en vare i min eksisterende ordre?
Det er ingen problem. Send oss en epost på kundeservice@chops.no seneste dagen før leveringen så skal vi se om vi kan legge til varen for deg.


Kan jeg avbestille etter at min ordre er sendt?
Ved avbestilling av ordre må du sende en e-post til ordre@chops.no senest 2 virkedager før leveringsdagen. Dersom du ønsker å avbestille etter 2 virkedager før leveringen skal vi gjøre vårt ytterste for å imøtekomme dine ønsker, men vi kan ikke garantere dette.


Jeg kan ikke ta imot varene selv, kan dere levere det hos noen andre?
Dersom du er ikke hjemme ved levering, plasserer vi varene utenfor døren og ansvaret overføres til deg som kunde. Vi sender deg en SMS om at varene er plassert utenfor ditt hjem. Dersom du ønsker å få varene dine levert til en annen adresse enn din egen bostedsadresse, gjøres det kun hvis det er ikke til ulempe for våre sjåfører. Hvis du ønsker at varene dine skal leveres til en annen adresse enn den opprinnelige adressen kan du ta kontakt med oss senest dagen før leveringen ved å sende en mail til kundeservice@chops.no. Vi tar ikke ansvar for forringet eller redusert kvalitet og/eller holdbarhet på varer som ikke blir levert i henhold til bestillingens opprinnelige betingelser.


Jeg bor ikke i område dere leverer til, kan dere hjelpe?
Ved flere anledninger har vi levert til kunder utenfor vårt leveringsområde og ønsker at du tar kontakt med oss dersom du og andre i ditt område ønsker levering av våre produkter. Ta kontakt med oss ved å sende oss en epost på kundeservice@chops.no . Vi streker oss langt for å hjelpe våre kunder og finner nok en måte å hjelpe dere.


Jeg ønsker produkter som er ikke tilgjengelig i deres nettbutikk, kan dere skaffe?
Vi kan skaffe det meste og skal gjøre vår ytterste for å hjelpe deg. Send oss en epost på kundeservice@chops.no så skal vi finne en måte å hjelpe deg.


Hvor mye må jeg handle for, for å få varene levert hjem?
Vi har ingen grense på det.


Jeg har ikke fått det jeg har bestilt, hva gjør jeg?
Da må du så snart som mulig etter at du har oppdaget mangelen ta kontakt med oss ved å  sende oss en epost på kundeservice@chops.no. Legg ved din telefonnummer, ordre nummer og hvilke produkter du savner.

Jeg er ikke fornøyd med kvaliteten, hva gjør jeg?
Vi ønsker at våre kunder skal være fornøyd med oss og få beste mulig kundeopplevelse.
Dersom det er mangel eller feil med varene du mottok, ta kontakt på epost kundeservice@chops.no så skal vi hjelpe deg.

 

Kan jeg returnere etter at varene er mottatt?

Nei, Det er dessverre ikke mulig å returnere varene etter at de er kommet ut av kjølekjeden. 

 

Hva er Halal
For at fleste mulig skal nyttegjøre seg av våre produkter, har vi gjennom vår samarbeid med Muslimske fellesråd i Rogaland sertifisert alle våre storfe og småfe produkter som halal. Hovedforskjellen mellom halal slakting og tradisjonell norsk slakting, er at slakteren skal være troende muslim, og at dyret velsignes når det slaktes. I tillegg stilles det strenge krav til produksjonsanleggene med garantier om adskilte varestrømmer. Utover det foregår halal slakting ihht. norsk lov og regler.